Äntligen nått vettigt på Joost

SVT och TV4 ska börja lägga upp material på Joost enligt Resume och E24. Det var på tiden säger jag och nu kan kanske Joost bli intressant även utanför USA:s gränser. Förstår reklamkanalernas tvekan inför att lägga nått på Joost eller andra ställen där de inte har någon egen kontroll. De lever på att folk ser deras reklam och på Joost har sin egen reklam. Visst kan de kräva en ersättning från Joost baserat på antalet tittare men det blir en helt annan affärsmodell. Det är dags för de kommersiella kanalerna att sätta sig ner och fundera på hur man ska hantera det här och inte bara sitta stilla när tåget går.

Tycker SVT och SR gör bra Internetsatsningar och nu ska jag prova SVT Play plugin till Mediaportal.

Det här inlägget postades i Mediaportal, Nyheter, TV. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.